Unity Klavyeden Veri Almak

ücretsiz unity eğitim serisi

Unity’de klavyede bir tuşa ilk defa basıldığında, tuş basılı tutulduğunda veya tuş bırakıldığında bazı işlemler yapmak isteyebiliriz. Bunun için Input sınıfı GetKeyUp, GetKeyDown ve GetKey fonksiyonlarını kullanırız.

Unity’de Bir Tuşa Basıldığını Anlamak

Unity’de bir tuşa basıldığını Input sınıfının üç farklı fonksiyonunu da kullanabiliriz. Update fonksiyonu içinde Input sınıfının GetKeyUp, GetKeyDown ve GetButtonUp fonksiyonlarını kullanacağız.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class KeyController : MonoBehaviour
{
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            Debug.Log("Boşluk tuşuna bastın.");
        }
        if (Input.GetKeyUp(KeyCode.X))
        {
            Debug.Log("X tuşuna basıp çektin.");
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.Y))
        {
             Debug.Log("Y tuşuna basıyorsun.");
        }
    }
}

Bir tuşa basıldıktan sonra bırakıldığında GetKeyUp fonksiyonu bir kere tetiklenecektir. Bir tuşa basıldığında GetKeyDown fonksiyonu bir defa tetiklenecektir. GetKey Fonksiyonu ise tuşa basıldığı sürece çalışacak olan fonksiyondur.

Ayrıca Fareden Veri Almak adlı yazımızı da okuyabilirsiniz.

Unity Ders Listesini görüntüleyin.