Unity Platforma Göre Ayrı Kodlar Yazma

ücretsiz unity eğitim serisi

Unity’nin Platform Bağımlı Derleme özelliği, komut dosyalarınızı bölümlendirmenize izin veren bazı önişlemci direktiflerinden oluşur
yalnızca desteklenen platform için belirlenen kodları çalıştırır.

Bu kodu Unity Editor içinde çalıştırabilirsiniz, böylece kodu özellikle hedef platformunuz için derleyebilir ve Editör’de test edebilirsiniz.

Aşağıda göreceğiniz örnekte Unity Editör, Android, IOS, OSX ve Windows için ayrı kodlar yazdık.

// C#
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlatformDefines : MonoBehaviour {
  void Start () {

    #if UNITY_EDITOR
      Debug.Log("Unity Editor");
    #endif
    
    #if UNITY_IOS
      Debug.Log("Iphone");
    #endif

    #if UNITY_ANDROID
      Debug.Log("Android");
    #endif

    #if UNITY_STANDALONE_OSX
    Debug.Log("Stand Alone OSX");
    #endif

    #if UNITY_STANDALONE_WIN
      Debug.Log("Stand Alone Windows");
    #endif

  }          
}